Klima cihazının tarihi insanlık kadar eskidir. İlk insanoğlu cisim ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor uydurmak ciğerin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı egemen klas, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. ılımlı çağlarda Leonardo Da Vinci, yakın bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak ciğerin kez gücü ile çalışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya kellelandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk heybetli kullanma vadiını 1920′ li senelerın başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her devir 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam eden beceri gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya kellelandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini kontrolör eden bir vetiretir. Hasetmüzde insanoğlu, elan gamsız ve bitek evetşayabilmek ciğerin klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine kadar klima lüks olarak akseptans edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya davranışyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sert istek etmiyorlardı. Ancak aradan geçen birkaç yılda çok değişiklik başüstüne. Bundan sonra klima yoksuz davranışyerlerinde kimesne çalışmak istememektedir. Önce davranışyerlerinde münteşir olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin de vazgeçilmez konfor aygıtı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece edebiyat serinleşmek ciğerin kullanılan bir aygıt olmaktan çıayalp, kışın da ısınmak ciğerin tercih edilen aygıt yapmıştır. Klima kullanma alışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye kellelamıştır. Pazardaki ürün ve hediye çeşitliliği katsında tüketicilerimiz hüküm tesviye sürecinde nispeten karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın alınan klimaların, Türkiye’ nin diyar koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana uygun seçilmemiş olması, ehliyetli servis desteğinin sağlanamaması, düz montaj icraatının binalmaması kadar nedenlerle maatteessüf tüketicimiz mağdur olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında yaklaşık 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın derç maliyetinin nispetle işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate alınmalıdır. Klima aygıtı satın alınmadan önce bu kriterler dikkate alınarak küçümencik bir sondaj binalmalıdır.