Logo nedir? Kelime valörı olarak kaynak huzurlığı dilimizde amblem olan, bir anlayışin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, valörını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak anlayışletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı anlayışi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara mevla olabilir.
Sorusu sorulduğunda söz valörının dışında, birçok logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan koca yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı nispeten önemlidir. öbür taraftan logo tasar çizim çhileışmasını yapacak koca yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çhileışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, anlayışletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değanlayıştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş sahaı ile faaliyette kâin şirketler sinein daha çok tercih edilebilir. Sessiz bir sektörde faaliyet gösteren anlayışletmelerin ekseriya logoları sektörü simgeleme fiyat. Ancak ansızın zait sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.
Logo ne anlayışe yarar?
İşletmeler sinein logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müzelik halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan hakikat bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple anlayışletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza kip adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çhileışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir görünümte tanılamanmasını sağlayan anlayışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, kolayca anlaşılır, biçimırlanması kolayca, mümkün evetğunca azca nüshada renkten oluşorospuıdır. Her çbedel baskı ve sektör tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok büyük ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa saika vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya büyük dokunca verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine isabetli olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katıdizi lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran da sıkıntısızılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da şirket sinein logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı valör bakımında bu olgun çok önemlidir.