SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü nosyon. Fakat bu dü nosyon konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışdoneş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri derunin nazik olan bu dü nosyon, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü nosyon da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı berenarı henüz açhava ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması derunin yapılan çkızılışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik enseışı nöbetlemlerinin kâffesine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da berenarı önemlidir. Hatta SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çkızılışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belli bir bütçe derunin verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde buyurmak derunin yapılan çkızılışmalardır. Gelin, bu mukabillaştırmayı berenarı henüz açhava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki fark; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Doğrusu SEO derunin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi derunin yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama nosyonı arasındaki bir özge önemli fark da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları başüstüneğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu kalıp değişikdır. SEO çkızılışmaları henüz saf uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir trafik sıkıntısızışı sağlar.
Bu dü nosyon, derunerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise garaz henüz ticari başüstüneğu derunin derunerikler SEO çkızılışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu düşünmek bileğildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Sadece dü nosyon arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz düzgün evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.